O nas

Przygody Lili i Plafa powstały z myślą o dzieciach,dla dzieci
i dzięki dzieciom.

Jeżeli znaleźliście się tutaj to znaczy, że zdrowie i sprawność ruchowa Waszych dzieci jest dla Was bardzo ważna. Oddajemy w Wasze ręce „pomocnik”, serię teledysków będących jednocześnie instruktażem, nowoczesnych metod niwelowania wad postawy u dzieci.

W realizacji projektu prócz autorów i opiekunów merytorycznych, czynnie uczestniczyły i uczestniczą dzieci. Są pierwszymi odbiorcami bajek, wymyślają imiona, mówią co im się podoba a czego nie rozumieją. Analizujemy i bierzemy pod uwagę wszystkie ich sugestie i uwagi. Zabawy, które pojawiają się w książce, były przetestowane na grupie trzylatków i pięciolatków. Dzięki tym doświadczeniom mogliśmy umieścić w książce uwagi, które ćwiczenie może być zbyt trudne dla trzylatka i jak je zmodyfikować albo w jaki sposób uatrakcyjnić zabawę dzieciom starszym. Z niektórych zabaw zrezygnowaliśmy, inne mocno zmodyfikowaliśmy po sugestiach dzieci.

Zatem MY to autorzy, opiekunowie merytoryczni czyli eksperci oraz nasze dzieci i dzieci naszych znajomych.

%nbsp

Autorzy


Aneta Broda – to mama 7-letniej Neli i 4-letniego Bruna. W związku z chorobą swojego syna wiele godzin spędziła z nim, na zajęciach rehabilitacyjnych. Dobrze poznała znaczenie ruchu w rozwoju dziecka. Próba zmotywowania syna do ćwiczeń, zaowocowała powstaniem wieczornych opowieści o problemach ruchowych dzieci. Tak narodzili się bohaterowie książki: kotka Lili i szczeniak Plaf.Wcześniej przez wiele lat zajmowała się doradztwem do spraw zarządzania ludźmi w dużej, międzynarodowej firmie konsultingowej. Prowadziła szkolenia i projekty z zakresu motywowania ludzi oraz oceniania ich pracy. Wiedzę teoretyczną zdobyła w trakcie studiów na Wydziale Psychologii, Uniwersytetu Warszawskiego.

Wciąż uczę się przez doświadczenie. Dopiero zderzenie z fizycznością własnego dziecka nauczyło mnie szacunku do ciała i ruchu. Pragnę podzielić się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami na zabawę rehabilitacyjną z dziećmi. Mam nadzieję, że Lili i Plaf pokażą rodzicom jak nudne i mozolne obowiązki zamienić w wesołą zabawę oraz okazję do wzmocnienia więzi z dzieckiem.”

Agnieszka Stępień – Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (1992). W latach 1992-2004 zatrudniona w placówkach państwowej i niepublicznej służby zdrowia dla dzieci i dorosłych ze schorzeniami układu nerwowego i dysfunkcjami narządu ruchu. Od 2005 roku kierownik prywatnej praktyki fizjoterapeutycznej. Od 1995 roku do chwili obecnej wykładowca w Katedrze Rehabilitacji AWF w Warszawie. Specjalista II stopnia rehabilitacji ruchowej (1998). Ukończyła dwuletnie studia podyplomowe z zakresu rehabilitacji w neurologii dziecięcej i studium pedagogiczne dla nauczycieli. Współautorka projektów i wykonawca badań naukowych ukierunkowanych na analizę biomechaniki ruchów kręgosłupa i miednicy oraz aktywności ruchowych u osób ze skoliozą idiopatyczną. W 2008 roku uzyskała tytuł doktora nauk o kulturze fizycznej. Od 2006 roku Instruktor International PNF Association uprawniony do prowadzenia kursów koncepcji PNF. W 2010 roku uzyskała tytuł Advanced Instructor IPNFA. Członek Research Committee IPNFA.
Zainteresowania zawodowe: fizjoterapia w pediatrii, skoliozy idiopatyczne i skoliozy nerwowo-mięśniowe.

Fizjoterapia jest moją pasją. Co lubię? Lubię uczyć – studenci mają tak wiele pozytywnej energii. Lubię pracować z dziećmi, bo są szczere i prawdziwe… i z ciężko chorymi pacjentami, bo potrafią cieszyć się z każdej chwili. Morze, słońce i wiatr… Moją siłą jest rodzina i oddani mi przyjaciele – bez nich doszłabym donikąd. Hobby? Sport, bo wymaga siły charakteru, tak jak sytuacja, w której nie można biec…”

Eksperci

Do współpracy przy projektach, zapraszam wybitnych specjalistów. Dbam o to, żeby byli to nie tylko eksperci w swoich dziedzinach, ale także osoby z dużym doświadczeniem i przyjaznym podejściem do rodziców i dzieci. Wszyscy nasi specjaliści to ludzie o wielkich sercach i ogromnej empatii, którzy w sposób prosty, potrafią wyjaśnić zawiłe tematy medyczne.
Razem pragniemy zmotywować dzieci i ich opiekunów do (mogłoby się wydawać rzeczy niemożliwej) systematycznych ćwiczeń poprzez zabawę.