Gdzie są moje łokcie? Czyli lekcja anatomii dla najmłodszych.

Autor: Aneta Broda

Z punktu widzenia profilaktyki wad postawy i profilaktyki zdrowia znajomość ciała jest niezbędna. Jak mamy dbać i ochraniać nasze łokcie przed urazami, skoro nie wiemy gdzie je mamy?

Na trzecie urodziny syna, kupiliśmy mu rower. „Prawdziwy”, dwukołowy z doczepianymi kółkami bocznymi. Dostał też kask i komplet ochraniaczy. Z wielkim uśmiechem, kaskiem na głowie i ochraniaczami w ręku spytał: „mamusi, co to?”. Cierpliwie i z zaangażowaniem wytłumaczyłam do czego służą ochraniacze i dlaczego powinien zakładać je przed rowerową wyprawą. Na co syn z rozbrajająca szczerością „A co to łokcie?”. I tak dowiedziałam się, że mój trzylatek mało wie o swoim ciele. Szybki egzamin z anatomii wykazał także inne braki w edukacji syna. Następnego dnia rozpoczęliśmy tydzień zabaw pod hasłem „dbam o swoje ciało”.
Z punktu widzenia profilaktyki wad postawy i profilaktyki zdrowia znajomość ciała jest niezbędna. Jak mamy dbać i ochraniać nasze łokcie przed urazami, skoro nie wiemy gdzie je mamy?

Do zabawy w poznawanie własnego ciała potrzebne są: duży karton wielkości dziecka lub kilka mniejszych połączonych ze sobą, kolorowe kredki, flamastry lub farby (wybierzcie technikę, którą najbardziej lubi wasze dziecko).